۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۸

چاپ دوم «پايان جهان و ظهور موعود در اديان ايران باستان» منتشر شد



پايان جهان و ظهور موعود در اديان ايران باستان
نوشته‌ى داريوش احمدى

ناشر: جوانه توس
شمارگان: 1000
چاپ: دوم، بهار 1388
208 صفحه
3500 تومان

معرفي
نويسنده كتاب كوشيده است با بررسي و تحليل متون ديني زرتشتي و مانوي خوانندگان را با عقايد و باورهاي جالب و تفكربرانگيز ايرانيان باستان درباره چگونگي پايان جهان و نشانه‌هاي آن، وضعيت انسان و زمين در آن برهه، منجي موعود و نحوه‌ي ظهور او، و نيز چگونگي وقوع رستاخيز و سرانجام كار جهان آشنا گرداند.
از سوي ديگر در اين كتاب اطلاعات دست اول، جامع و سودمندي درباره‌ي نام‌ها و اصطلاحات و نكات ديني، اسطوره‌اي و تاريخي ارائه گرديده است، مانند: ويشتاسپ، جاماسپ، بيدخش، ايرانشهر (ريشه‌شناسي نام ايران)، انيران، آزادگان، بزرگان، ديو، ايزد سپندارمذ، ايزد مهر، ديو خشم، دروج، جمشيد، بيورسپ (ضحاك)، افراسياب، خيون، فر، ايزد سروش، ايزد رشن، آبان، ايزد نريوسنگ، پشوتن، اوشيدر، ديو آز و ...
مطالعه‌ي اين كتاب به عموم علاقه‌مندان و پژوهشگران تاريخ و فرهنگ ايران باستان و اديان، و نيز جستجوگران راز و رمزهاي مربوط به پايان جهان، توصيه مي‌شود.

مركز فروش: تهران، خيابان انقلاب، خيابان دانشگاه، پلاك 1، انتشارات توس، تلفن 66970677



۲ نظر:

ناشناس گفت...

سلام بر شما
شما دوست گرامی که در پی اعتلای نام ایران هستید
اخیرا وبلاگی رو دیدم که نقشه هایی رو استفاده کرده بود که از نام دریای ایرانی به جای در یای عمان و از نام دریای کورش به جای دریای عربی استفاده شده بود مطلب فوق العاده ای بود. حتما سر بزنید.WWW.GUARDOFPERSIA.BLOGFA.COM

ناشناس گفت...

همايش هزاره ي سرايش شاهنامه با حضور دكتر جنيدي، دكتر كزازي، دكتر بادكوبه اي و بانو گردآفريد از طرف كانون فرهنگ پژوهان ايرانا در تالار پيامبر اعظم دانشگاه اصفهان برگزار شد. اين همايش حاصل دو ماه تلاش بي وقفه ي اعضاي كانون ايرانا بود وبه حق از سطح بالايي هم برخوردار بود. اگرچه پاداشي براي زحمات شبانه روزيمان انتظار نداشتيم و مطمئناٌ آنانكه قلبشان به عشق ايران مي تپد و براي سربلندي اين خاك سپندينه تلاش مي كنند انتظار پاسداشت زحماتشان را از كسي ندارند ولي بي ترديد خود را شايسته ي برخوردهايي كه صورت گرفت نيز نمي دانستيم. وشايد باتوجه به سطح برنامه و استقبال كم نظيري كه از ان صورت گرفت در تفكر خود منتظر تشكري ساده از طرف مسئولين دانشگاه بوديم ولي امروز فيلم برنامه ي ما از طرف كميته ي انظباطي دانشگاه توقيف گرديد و با اعضاي كانون ايرانا كه به خق بايد گفت با تمام وجود تا كنون پاسدار سنتهاي ايراني بودند بد اخلاقي هايي شد كه حقيقتاٌ سزاوارمان نبود. اگر چه احتمال دارد گروهي وجود افرادي از نوع اعضاي ايرانا را برنتابند و در صدد انحلال كانون اقدام كنند ولي اعضاي ايرانا اميدوارند راهشان ادامه يابد و هدفشان نابود نگردد. چون بر اين باوريم كه:
چو ايران نباشد تن من مباد
از طرف اعضاي كانون فرهنگ پژوهان ايرانا